21.2.2019
KUNNIAMAININTA VUODEN SERVICALAINEN ASIAKASPALVELIJA -ÄÄNESTYKSESSÄ
Asiakkaamme kuvasivat Länsi-Puijon päiväkodin ruokapalvelutyöntekijä Erja Huuskosta näin: ” Erja on aurinkoinen keittiön täti, joka tuo iloa arkeen. Hän huomioi lapset ihanasti ja on valmis auttamaan tarpeen tullen. Erja on ystävällinen, joustava ja luotettava. Hän tekee työtä hymyillen ja huolella, mutta ennen kaikkea suurella sydämellä. ”
Yllätyin kovasti saamistani äänistä ja hyvästä palautteesta. Luulen, että tunnustus tuli pääasiassa palvelualttiudesta, koska en tykkää sanoa, ettei jokin työ kuulu minulle. Meillä on täällä hyvä yhteistyöhenki ja otan pienet asiakkaani huomioon eri tavoin. Haluan myös auttaa ja nopeuttaa ruokailun sujumista. Asiakaspalvelussa on tärkeintä yhteistyö ja joustavuus, miettii Erja huomionosoituksen taustoja.
Erjan työpäivä alkaa aina seitsemältä ja silloin valmistellaan aamupala ja keitetään aamupuuro. Aamupalan jälkeen on ohjelmassa tiskausta sekä lounaan ja välipalan valmistelua. Työ on helpottunut jonkun verran, koska nykyisin Puijonsarven koulun tuotantokeittiö valmistaa välipalan puurot ja kiisselit. Välipala laitetaan tarjolle puoli kahdelta, jonka jälkeen taas tiskataan ja laitetaan paikat kuntoon seuraavaa päivää varten.
Työssäni haasteellista on oikean ruokamäärän tilaaminen ja jakaminen, koska välillä ruokaa on sopiva määrä, mutta joskus sitä jää yli ja joudutaan laittamaan biojätteeseen. Työpäiväni huippuhetki on silloin, kun kuulee, että olipa hyvää ruokaa tai lapset sanovat, että tekemäni salaatti oli kivan näköistä, iloitsee Erja.
Kävin aikoinaan eineskeittäjän linjan ja tälle alalle olen jäänyt. Olin Harjulan keittiön sairaalassa 40 vuotta ja olin siellä myös ravintolapäällikkönäkin. Ison-Bertan tulon yhteydessä siirryin Julkulan lounasravintolaan, sieltä Mäntylän palvelutalolle ja täällä Länsi-Puijolla olen ollut reilun vuoden. Toivon, että työt jatkuvat täällä ja pääsen terveenä eläkkeelle – sitä lapsenlapset odottavatkin jo kovasti.
Alla näet uutisemme viimeisen kuuden kuukauden ajalta:
23.3.2023 Kiinteistö- ja siivouspalvelualan lakoilla ei ole vaikutusta Servican palveluihin
14.3.2023 Maaliskuun uutiskirje julkaistu
3.3.2023 Servican kotiateria-asiakkaiden palautekyselyn tulokset olivat erinomaiset
23.2.2023 Servican keskusvaraston tilannepäivitys ja tilaamisessa huomioitavat asiat
15.2.2023 Kuljetusalan lakon ja tukitoimien vaikutukset Servican toimintaan
8.2.2023 Servican keskusvaraston toimituksissa edelleen viivettä – toimitusmäärät kasvavat päivittäin
2.2.2023 Kaupan alan lakko voi vaikuttaa Servican ateriapalveluihin 6.2. alkaen
27.1.2023 Kunniamaininta asiakaspalvelijaäänestyksessä – laitoshuoltaja Päivi Kantanen
25.1.2023 Muutoksia Servica Oy:n yhteystietoihin
20.1.2023 Keskusvaraston toimituksissa edelleen toimitushäiriötä