12.12.2019
2019 SERVICALAINEN ASIAKASPALVELIJA
Vuoden asiakaspalvelija on varastotyöntekijä Merja Kaikkonen, joka on tehnyt alan töitä jo yli 30 vuotta. Keskusvarastolla hän aloitti vuonna 2007 ja viimeiset viisi vuotta hän on toiminut siellä asiakaspalvelutehtävissä.
Asiakkaamme kuvasivat Merjaa asiakaspalvelija-äänestyksessä seuraavasti: Merja on ystävällinen, iloinen ja selvittää asian kuin asian. Merja hoitaa keskusvaraston asiakaspalveluasiat alusta loppuun luotettavasti ja joutuisasti. Ei ole asiaa keskusvarastolla asioidessa mitä Merja ei selvittäisi ja ilmoittaisi miten asia on. Huippu ammattilainen alallaan!
Kysyimme Merjan ajatuksia asiakaspalvelusta ja vähän muustakin.
1. Ketkä ovat asiakkaitasi?
Asiakkaani ovat kouluilla, terveydenhuollon puolella ja KYSillä sekä tietenkin servicalaiset eri palveluissa.
2. Mikä on mielestäsi tärkeintä hyvässä asiakaspalvelussa?
Asiakkaan kuunteleminen, opastaminen ja auttaminen.
3. Mikä on parasta työssäsi?
Parasta on se, että minulla on hyvä päivä melkein joka päivä. Totta kai niitä huonompiakin päiviä ja haasteellisimpia asiakastilanteita joskus tulee, mutta onneksi erittäin harvoin. Silloin pitää vain mennä luovimalla eteenpäin.
4. Tuleeko mieleen jokin erityisen mukava asiakaskohtaaminen?
Erityistä ei nyt tule mieleen, mutta kyllä kiitokset hyvin hoidetusta työstä aina lämmittävät kovasti. Joskus saan sähköpostin, jossa on ruusuiset kiitokset, mikä tuntuu mukavalle.
5. Tuleeko mieleesi jokin haastava asiakaspalvelutilanne ja miten sellaisen hoidat?
Asiakas soitti ja oli hyvin harmissaan siitä, että hänen tilaustaan ei oltu toimitettu. Kun sitten aloimme tutkia asiaa, hän ei ollut muistanut lähettää tilausta. Kyllähän se jälkikäteen vähän hymyilytti.
6. Mikä tuo ilon elämääsi?
Lemmikit ja koira sekä puuhastelu arjen askareissa ja maaseudun rauhassa.
Alla näet uutisemme viimeisen kuuden kuukauden ajalta:
23.3.2023 Kiinteistö- ja siivouspalvelualan lakoilla ei ole vaikutusta Servican palveluihin
14.3.2023 Maaliskuun uutiskirje julkaistu
3.3.2023 Servican kotiateria-asiakkaiden palautekyselyn tulokset olivat erinomaiset
23.2.2023 Servican keskusvaraston tilannepäivitys ja tilaamisessa huomioitavat asiat
15.2.2023 Kuljetusalan lakon ja tukitoimien vaikutukset Servican toimintaan
8.2.2023 Servican keskusvaraston toimituksissa edelleen viivettä – toimitusmäärät kasvavat päivittäin
2.2.2023 Kaupan alan lakko voi vaikuttaa Servican ateriapalveluihin 6.2. alkaen
27.1.2023 Kunniamaininta asiakaspalvelijaäänestyksessä – laitoshuoltaja Päivi Kantanen
25.1.2023 Muutoksia Servica Oy:n yhteystietoihin
20.1.2023 Keskusvaraston toimituksissa edelleen toimitushäiriötä