Asiakastarina
Puijon sairaala, Kuopio

"Servica nopeuttaa ja sujuvoittaa hoitoprosessia."

Kuka olet ja mitä teet?

Olen Eija Kyyrönen, Kuopion yliopistollisen sairaalan osastonhoitaja. Vastuualueitani ovat anestesia- ja leikkaustoiminta PY 220, heräämö 4336 ja vastaanotto-kotiutusyksikkö 4335 .

Kuinka Servica palveluntuottajana edistää vastuualueesi toimintaa?

Servica nopeuttaa ja sujuvoittaa hoitoprosessia. Servicalaiset aulaemännät ovat mukana arkiaikana potilaiden vastaanotossa ja kotiutuksessa, mikä nopeuttaa huomattavasti hoitajien työtä. Pukemispalvelu on meille tärkeä ja sitä tarvitaan, jotta prosessi lähtee hyvin liikkeelle. Yhteistyö on toiminut hyvin ja sitä on kehitetty esille tulleiden tarpeiden mukaan. Yhteisenä tavoitteenamme on hyvä asiakaskokemus ja en usko, että asiakkaalle näkyy, onko prosessissa mukana servicalainen vai KYSiläinen. Servicalaiset ovat mukana eri vaiheissa iloisella palveluasenteella.

Pukemispalvelu, ruokapalvelut ja laitoshuolto ovat ne tärkeimmät, mutta emme tulisi toimeen myöskään ilman logistiikkaa ja välinehuoltoa.

Miten Servica on pystynyt vastaamaan osastosi muuttuviin tarpeisiin?

Lisätarpeista on neuvoteltu ja ne ovat järjestyneet nopeasti. Joissakin asioissa palvelutasoa on säädetty pikku hiljaa sopivaksi. Aluksi pukemispalvelu oli yhden henkilön hoitama, mutta nopeasti siihenkin saatiin lisähenkilö. Kehittämishalua on ollut koko ajan, koska Kaarisairaalassa ollaan oltu kaikki uudessa ympäristössä ja yhdessä on haettu niitä parhaita toimintatapoja.

Mitä lisäpalvelutarpeita näet jatkossa?

Arvioisin, että resursseja tullaan lisäämään. Tietyt asiat tehdään kuitenkin hoitajien toimesta jatkossakin. Potilaskuljetuksia saattaa tulla lisää, koska matkat pitenevät, kun talo laajenee koko ajan.

Ruokien tilauspalvelua voisi kehittää joustamaan paremmin muuttuviin tilanteisiin ja potilasmääriin. Servican ja KYSin pitäisi suunnitella yhteistyössä, miten potilasvuoteet voitaisiin varustaa jo valmiiksi potilaan tarpeiden mukaiseksi.

Näitä tukipalveluja käytämme