Hae

Ajankohtaista

Servica on onnistunut toiminnassaan ja palveluissaan kokonaisuutena hyvin

6.3.2024

Asiakastyytyväisyyskysely järjestettiin loppuvuodesta 2023. Kyselyn kohderyhmänä olivat tilaajat, lounasravintoloiden asiakkaat, peruskoulujen 5. ja 8. luokkien oppilaat, lukion 2. vuosikurssilaiset, sekä esikoululaiset. Vastauksia kaikilta kohderyhmiltä saatiin yhteensä 2591 kappaletta.

Tilaajat arvioivat, että Servica on onnistunut toiminnassaan ja palveluissaan kokonaisuutena hyvin ja Servica koetaan luotettavaksi kumppaniksi. Palveluiden kokonaistulokset vaihtelevat tyydyttävästä hyvään tasoon. Tyytyväisimpiä ollaan kiinteistöpalveluihin, sen sijaan puhtaus- ja ruokapalveluiden arvioit ovat hieman laskussa verrattuna edelliseen vuoteen. Kuljetus-, keskusvarasto- ja täyttöpalvelut yltävät arvioissa hyvälle tasolle, välinehuollon palvelut ovat arvioissa tyydyttävällä tasolla viime vuoden tapaan. Servican henkilöstön palveluhenkisyys ja ammattitaito ovat edelleen selkeimmät vahvuudet.

Lounasravintoloiden kokonaistulokset vaihtelevat erinomaisesta hyvää tulokseen. Lounasravintoloiden vahvuuksina on aiempien vuosien tapaan asiakaspalvelu ja asioinnin sujuvuus. Palvelu koetaan yleisimmin ammattitaitoiseksi ja ystävälliseksi. Hyvästä palvelusta tuli myös avoimissa palautteissa kiitosta. Parhaaseen kokonaistulokseen ylsi Savotalo.

Kouluruokailun kyselytulokset ovat laskusuuntaisia verrattuna edelliseen vuoteen. Kehittämistoiveita esitettiin useimmin ruoan mausta, laadusta ja ulkonäöstä sekä riittävyydestä. Lisäksi ruokailun puitteisiin kohdistui parannustoiveita.

Päiväkotien kokonaistulos on edelleen erinomaisella tasolla. Ruokaa saa riittävästi, ruokailu on kiireetön ja ruuan maku on hyvä.

Kiitos kaikille vastaajille arvokkaasta palautteesta! Vastaajien kesken arvottiin Servican, Finnkinon ja Hoplopin lahjakortteja ja niistä ilmoitettu voittajille.

Arkisto